5 טכניקות לעוגיות פריכות נימוחות נמסות בפה!
top of page

5 טכניקות לעוגיות פריכות נימוחות נמסות בפה!

לעשות עוגיות מבצק פריך זה קל. לעשות עוגיות מבצק פריך שהן נמסות בפה- זו כבר אמנות! איזה טכניקות יבטיחו לכם עוגיות נמסות כאלו? קבלו.


טכניקה ראשונה- מרגע הוספת נוזלים למסה - לעבד/לערבב כמה שפחות! זכרו יותר עיבוד =מרקם יותר קשה (כמו בעוגות שמרים או לחמים). פחות עיבוד-יותר נימוחות.

טכניקה שניה- להשתמש בחומרים קרים. חלבון בטמפפרטורות קרות מכווץ יותר זה טוב לבצק פריך. השתמשו בביצים מהמקרר למשל ולא בטמפ' חדר.

טכניקה שלישית- שומן. למשל חמאה. השומן מבודד, מפריד את הגלוטן שיש בקמח .התוצאה היא מרקם יותר מתפורר, נמס ,נימוח ,רך. (נגמרו לי המילים...) גם שקדים טחונים יצרו יותר פריכות כי הם שומן אז תוכלו להוסיף אותם גם לבצק.

טכניקה רביעית- להשתמש ב'קמח רך. קמח רך זה מוצר שאני משתמשת בו בעוגיות ובמתכונים שלי שמבוססים על בצק פריך. היתרון שלו שכמות הגלוטן בו נמוכה. ולכן משאיר מרקם מאד רך. בסופר תמצאו אותו כקמח לעוגיות . טכניקה חמישית- קירור. לפני הכנסת הבצק לאפיה שימו את העוגיות במקרר או במקפיא . אם תכניסו ישר לתנור, בלי קירור, השומן שיש בבצק יתפשט. הצורה של העוגיה- תשתנה ולא תהיה יפה. (עדיין תהיה טעימה אבל גם האסתטיקה חשובה) . למסיבת עוגיות במטבח שלך לחצי פה


bottom of page