איך להפוך מתכונים חלביים לפרווה?
top of page

איך להפוך מתכונים חלביים לפרווה?


קיבלתי מכם הרבה פניות איך להפוך מתכון חלבי לפרווה. אז ריכזתי את כל הטיפים והתשובות פה

תחליפי חלב- יש היום בשוק אינספור תחליפי חלב שתוכלו להשתמש בהם, חלב שקדים, חלב אורז, חלב סויה. שימו לב שהם יכולים להשפיע על הטעם של המוצר הסופי שלכם. ההמרה היא ביחס 1:1 כלומר אם במתכון כתוב 50 גרם חלב פרה אז תוכלו להמיר ל50 גרם תחליף חלב. גם חלב קוקוס או מי קוקוס הם תחליף טוב רק שימו לב שהם מכילים הרבה אחוזי שומן וזה יכול להשפיע על הרכב טעם המתכון שלכם. כמובן שגם מים או מיצים שונים בטעמים הם תחליף לגיטימי למוצרי פרווה.

תחליף לחמאה- השומן שבחמאה נותן לנו ייצוב בקרמים ,בעוגות ועוגיות. שמן קוקוס הוא תחליף מצוין. זהו שומן של אגוז הקוקוס ודומה מאד במרקם שלו לחמאה. בחמאה יש לנו בערך 80% שומן וככה גם בשמן קוקוס. אם תשתמשו בו היחס הוא 1:3/4 כלומר במקום 100 גרם חמאה תשימו 75 גרם שמן קוקוס. כמובן שאפשר להמיר חמאה בשמן נוזלי היחס הוא 100 גרם חמאה ל80 גרם שמן אבל צריך לקרוא את המתכון ולהבין האם זה אפשרי ולא יפגע ביציבות העוגה.

תחליף לשמנת /יוגורט- גם אותם אפשר להמיר בסוגי חלב שונים שפירטתי מקודם רק שימו לב לכמות השומן בכל חלב. במתכונים שצריך להחליף שמנת שבה אחוז שומן גבוה כדאי להשתמש בחלב קוקוס. במתכונים שצריך להחליף יוגורט שאחוז השומן שלו נמוך אפשר לשים במקומו חלב סויה למשל.

תחליף לשמנת מתוקה- תחליף מצוין הוא קרם קוקוס ביחס 1:1. יש בו 17% שומן וזה מצוין. במתכונים בהם לא צריך להקציף את השמנת שימו את קרם הקוקוס בשלמותו. במתכונים שבהם צריך להקציף חשוב שהקרם יהיה קר מאד ובהקצפה תשתמשו בחלק השומני של קרם הקוקוס. שתפתחו את פחית קרם הקוקוס הקרה (בלי לנער אותה) תראו שכבה עליונה של קרם לבן סמיך. תוציאו אותו בעדינות ותקציפו אותו. בשכבה התחתונה תראו מי קוקוס שאפשר להוסיף לעוגות, שייקים או גלידות. הפכתם מתכון חלבי לפרווה? אשמח לראות את התוצרים שלכם! תעלו לקבוצה שלנו בפייסבוק או שתייגו אותי בסטורי באינסטגרם:


bottom of page