איזה עוגות ועוגיות אפשר להקפיא?
top of page

איזה עוגות ועוגיות אפשר להקפיא?


בקונדיטוריות מקצועיות מקפיאים כמעט כל עוגה או קינוח שאתם רואים בויטרינות.

אז למה שגם אתם בבית לא תעשו ככה?

בואו נבין מה חשוב לדעת בהקפאת עוגות ומאפים.


עוגות שאפשר להקפיא לפני האפייה.

למשל עוגת שמרים אחרי התפחה ראשונה. כלומר עשיתם בצק, נתתם לו לתפוח. עיצבתם את העוגה עם המלית הרצויה ואז אפשר להכניס להקפאה. שתרצו לאפות אותה מוציאים להפשרה בטמפ' החדר העוגה כבר תתפח שוב (יקח לה יותר זמן לתפוח אבל זה יקרה..) ואז מכניסים לתנור.

גם רוגעלך או מוצרים שצריכים התפחה אחת- מעצבים את הצורה עם המלית, מכניסים להקפאה רק שהפעם אופים ישירות מהמקפיא ללא הפשרה.

גם עוגת שוקולד חמה- תוכלו לאפות אפייה חלקית ואז להעביר להקפאה. בהגשה תכניסו שוב לאפיה בתנור.

הקפאת עוגות אפויות.

עוגות בחושות (בלי פירות), עוגות שוקולד, מוס,עוגיות יבשות, את כל אלו אפשר להקפיא. כמובן שלכל מוצר יש את הדקויות שלו אבל בגדול אין בעיה להקפיא.

איזה עוגות לא להקפיא?

עוגות גבינה- כיון שבהפשרה הן יגירו לכם נוזלים המרקם והטעם יפגעו.

עוגות או טארטים עם פירות- הן פשוט יהפכו לסמרטוטיות וגם זה יפגע בטעם.

פאי לימון או כל מוצר שמכיל קורנפלור- גם פה המוצר יגיר לכם נוזלים בהפשרה ויפגע בטעם.

וכמובן אם הפשרתם כבר עוגה שהיתה במקפיא- לא מקפיאים אותה שוב.

מתי מקפיאים?

הקפאה נעשה רק אחרי שהעוגות התקררו לגמרי ,כשהגיעו לטמפ" החדר. אם תכניסו מוצר חם למקפיא יווצרו בועיות קרח קטנות סביב המוצר בתהליך אידוי ואז שתפשירו אותו הקרח יהפוך למים על המוצר. וזה משהו שאנו ממש לא רוצים...

אריזה אטומה:

אטמו את העוגה בניילון נצמד ונייר כסף. עוגיות אפשר בקופסא אטומה. זה יבטיח שמירה לאורך זמן וימנע מריחות אחרים להספג בעוגה. אני שמה גם מסקנטייפ עם שם המוצר ותאריך שבו הכנסתי את המוצר למקפיא. (אני לא זוכרת מה אכלתי אתמול אז אין סיכוי שעוד שבועיים אזכור מה יש בתבנית האטומה...)

משך אחסון בהקפאה :

יכול להיות בין חודש ל3 חודשיים. תלוי בחוזק המקפיא שלכם, כמה פותחים וסוגרים אותו, האם הוא מקצועי או לא וכמובן שזה תלוי בסוג המוצר. בואו נאמר במקפיא ביתי בממוצע חודש וחצי חודשיים זה סביר להקפאת עוגות ועוגיות. (ושוב כל מקרה לגופו).



bottom of page