6 טכניקות שלא מגלים לכם במתכונים לטארט /פאי מוצלח!
top of page

6 טכניקות שלא מגלים לכם במתכונים לטארט /פאי מוצלח!

הפאי שלכם יצא קשה אבן? השוליים שלו נפלו? הוא התנפח באפייה? כדי למנוע את הטעויות האלו קבלו

6 טכניקות שאם תיישמו יצא לכם טארט מושלללם!


טכניקה ראשונה- לעבוד עם בצק קר . אם החמאה שבבצק תתחמם לכם לא תוכלו לעבוד (תאמינו לי מניסיון) . הבצק יתנגד, יקרע, השומן הרב של החמאה פשוט ישתלט לכם על משטח העבודה. לכן תמיד אחרי לישה שימו למנוחה במקרר.

טכניקה שניה-מינימום לישה. כמה שפחות לעבד את הבצק. ככל שתלושו את הבצק יתפתח גלוטן ואז תקבלו טארט אבן! לא כיף... תזכרו פחות עיבוד= יותר נימוחות ופריכות של הבצק. (רלוונטי גם להכנה של עוגיות מבצק פריך).

טכניקה שלישית- אחרי שרידדנו ושמנו את הטארט בתבנית, חשוב מאד להדק את הבצק היטב בין תחתית הבצק לדפנות התבנית. לנקודת המפגש בינהן. ב90 מעלות. אחרת השוליים יתרוממו לכם או שיפלו לכם והצורה של הטארט לא תהיה יפה. הקפידו מאד על כך.

טכניקה רביעית- לחורר את תחתית הבצק עם מזלג. הסיבה- שלא יתנפח בזמן האפיה. החירור יגרום לאדים לצאת דרכם.

טכניקה חמישית- לפני אפיה- להקפיא את הטארט! יש בו אחוז שומן גבוה ,לשומן יש נטיה להתפשט בחום ולעוות את הצורה של הטארט. הקפאה לפני אפיה תבטיח לכם שהטארט יהיה יפה וישמור על הצורה שלו!

טכניקה שישית-רגע לפני ששמים בתנור, ליצור משקולת ולשים על הבצק על מנת שלא יתפח ותהיה לו גבעה לא יפה. פשוט לקחת קטניות כבדות כמו שעועית או עדשים, לשים על נייר אפייה ולאחר מכן על הטארט ל30 דק' דקות בערך. לאחר מכן לפתוח את התנור, להוציא את "המשקולת" ולהמשיך לאפות את הטארט רגיל בדר"כ עוד 20 דקות. (תלוי התנור שלכם) לפי הוראות המתכון.


אם תיישמו את הטכניקות אין לי ספק שיצא לכם בצק טארט/פאי מושלם ממש כמו הקונדיטוריות הקלאסיות בפריז !

תייגו אותי פה עם הפאי/הטארטים שהכנתם (אני סקרנית לראות מה יצא! ) תעלו לקבוצה שלנו בפייסבוק או שתייגו אותי בסטורי באינסטגרם:




bottom of page