6 טכניקות לעוגה בחושה גבוהה נימוחה שלא תיפול לכם!
top of page

6 טכניקות לעוגה בחושה גבוהה נימוחה שלא תיפול לכם!


העוגה הבחושה שהכנתן יצאה נמוכה? הפעם כמה טכניקות שאם תיישמו תצא לכן עוגה בחושה גבוהה כמו שהיא אמורה להיות!


טכניקה ראשונה- הקצפת ביצים עם סוכר. הם יתנו לכם אווריריות, צבע ויציבות לעוגה. אם כתוב לכם במתכון להקציף ביצים לא לוותר על השלב הזה! ההקצפה תתן אווריריות ונפח וזה ישפיע על ניראות ומרקם העוגה.

טכניקה שניה- לעבוד לפי מתכון מדויק! לשים בדיוק את כמות הקמח הדרושה ואת כמות הנוזלים הדרושה. נוזלים יכולים להיות מיץ, שמנת, חלב וכד'. יבשים יכולים להיות קמח, אבקת אפיה וכד'. כדאי להוסיף לסירוגין את הנוזלים והיבשים. פעם את כל הנוזלים לטרוף במטרפה או להקציף במיקסר ואז את היבשים ככה לסירוגין.

טכניקה שלישית- בכל ערבוב לערבב רק עד איחוד של המסה. לא יותר מדי! אחרת העוגה תצא לכם אבן, קשה. ככל שתערבבו יותר יתפתח גלוטן (חלבון שקיים בקמח) ואז העוגה תהיה חנק וחבל..

טכניקה רביעית-בעוגות בחושות שבהן יש שמן תוסיפו אותו בהדרגה ולא בבת אחת! אחרת "יפיל" לכם את האויר שיצרתם בשלב הקצפת הביצים. והרי אנחנו רוצים את העוגה נימוחה ורכה...

טכניקה חמישית- מרגע שהוספתם חומרי התפחה למסה כמו אבקת אפיה או סודה החומרים האלו מתחילים לפעול. ולכן עוגות בחושות לא יכולות לחכות מחוץ לתנור... הכנתם את המסה? למזוג לתבנית וישר לתנור!

טכניקה שישית- לא פותחים תנור!! מרגע שהכנסתם את העוגה לתנור קוראים תהליכים שונים בחומרי הגלם הם מתפשטים, עמילנים וחלבונים מתחילים להתייצב ולהיקשר אחד לשני, חומרי ההתפחה פועלים והעוגה מתחילה להתייצב ולתפוס "גוף" שיחזיק אותה. ברגע שפתחתם את התנור גם לכמה שניות- אבוד!! העוגה תצנח לכם בסיום האפיה. תאמצו כלל אצבע שאני עושה- לפחות 30דקות ראשונות התנור סגור...

אגב עוגות בחושות עם בקע, פס ארוך לכל אורך העוגה זה מצוין! זה החלק העליון הרך של העוגה שמסמל את יציאת הנוזלים שבעוגה דרך הבקע הזה , אז אם הוא מופיע לכם- אל דאגה סימן שהעוגה מצוינת!

הכנתם? (אני סקרנית לראות מה יצא! ) תעלו לקבוצה שלנו בפייסבוק או שתייגו אותי בסטורי באינסטגרם:


bottom of page